JANTUNG HATI

Tips Memujuk Kekasih Merajuk





 

1st .. 


Entry ini untuk mereka yang sedang berada dalam mood bercinta ..

2nd .. 

Entry ini untuk mereka yang baru nak mengenali cinta .. 

3rd ..

Entry ini hanya untuk mereka yang ingin mengetahui mengenai  dengan cinta ..

haha .  apa kes lah aku nie buat 1st,2nd dan 3rd nie .. huhu .. Mimie rasa cam nak bagi tips je kat mereka-mereka yang sedang angau bercinta nie .. mula - mula Mimie nak tanya la sikit nie .. pernah tak BF/GF korang merajuk dengan korang ?? pernah tak pernah tak ?? bagitahu je lah .. tak usah malu-malu lah nak bagitahu toh ..  yang perempuan toh ok la lagi kalau nak merajuk toh ..  yang lelaki nie .. apa kes merajuk - merajuk nie .. beb .. merajuk-merajuk manje ke merajuk apa?? 

  

Ta ke sah lah GF/BF yang merajok .. Orang kata kalau pasangan kita merajuk,mesti susah nak pujuk .. Betul ke?? Mimie rasa tak susah kot kalau korang tau cara yang tepat nak pujuk seseorang toh .. Cuma korang kena lah pandai bermain kata-kata yang boleh mencuit hati seseorang toh .. Jangan lak bagi ayat yang boleh buat dia makin marah pulk ye .. Bagi yang dah pandai toh okeyh lah .. yang masih kurang toh .. Mimie boleh tolong ajarkan sikit .. Sikit je taw.. Hehe .. Jadi ta jadi tu belakang kira lah .. Yang penting kita cuba dulu kan?? 

So.. bagaimana nak pujuk kekasih/pasangan yang marajuk nieh?? 

Ini caranya..

1 . Belikan pada si dia bunga/cokelat or something yang boleh buat hati dia cair .. Kalau ta silap Mimie , ramai girls yang suka coklat .. betol tak?? Ta payah lah beli coklat yang mahal-mahal .. beli cadbury yang RM4++ tu pom dah ok dah .. pastu korang beli la kad .. jangan kad besar lak .. kad yang kecik je taw.. Dekat kad toh korang tulis pape je yang boleh uat seseorang toh cair .. 

 

Contoh : 

"salam..hye awak .. saya tahu sekarang nie awak still marahkan saya .. saya tahu silap saya dimana .. saya janji dengan awak yang saya tak kan buat lagi macam tu .. saya faham .. sepatutnya sebagai kekasih awak,saya menjaga hati dan perasaan awak .. janji .. pas nie,saya tak kan buat lagi .. janji .. senyum la sikit .. ha.. kan manis tu kalau senyum ..hehe"

2. Cara/tips nie agak susah sikit .. memerlukan kreaviti yang tinggi .. apa yang korang perlu buat sekarang nie adalah membuat satu video maker sepanjang korang bersama .. pandai-pandai lah ye korang edit .. korang kan pakat editting .. hehe .. dah siap edit .. burn dalam CD dan bagi pada dia .. ingat .. kad mesti ada .. tulis macam nie .. bagi yang tak tau nak tulis apa .. hehe 

"hope sangat-sangat awak tengok apa yang ada dalam CD nie .. saya harap, lepas awak tengok awak akan terfikir betapa sayang nya saya pada awak .. awak .. saya tak takut kehilangan awak .. tapi apa yang saya takutkan .. saya kehilangan cinta awak .. cinta awak .. 

Berani jamin la .. kompen dia menangis lepas tengok video editting korang toh .. hati perempuan kalau korang nak tahu senipis kulit bawang je ..hehe

3. Sentiasa sms or call dia .. yang nie mesti korang buat punya .. korban la sikit kredit handfone korang toh .. jangan kedekut sangat .. korang sanggup kehilangan dia atau kredit korang?? Dalam mesej korang tu .. kalau boleh korang jangan lah ungkit benda yang dah berlaku .. 1st .. buang ego yang ada dalam diri korang tu ..  cuba bersikap mengalah dan menjadi seorang yang humble .. pujuk dia dengan kata-kata yang boleh buat dia ceria dan tersenyum .. macam mana nak bagi dia senyum?? alamak bro .. nak kene ajar jugak ke??

                                                           

3 tips cukup?? ke nak lagi .. ?? cuba dulu..jangan gelojoh sangat .. kalau tak menjadi baru boleh bagi killer tips punye .. kompem dia yang pujuk korang pulak ..hahaha .. tapi Mimie berani jamin .. 3 point nak pujuk kekasih nie pasti berjaya.. comfirm .. haha 


No comments:

Post a Comment